Повече положителни емоции, витаминозна храна и редовна секс терапия са сред нещата, които подсилват имунитета. Какви са симптомите на отслабения имунитет и как да поддържате стабилна имунната си система?
Какво трябва да знаете за имунитета?
Какво е имунитет?

Имунитет е невъзприемчивостта на организма към дадено заболяване и по-точно – към неговия причинител. Човек ежедневно осъществява контакт с болестотворни микроорганизма, а благодарение на имунитета е защитен от тях.

Наследственият фактор и начинът ви на живот (в каква среда живеете, подложени ли сте на стрес и досег с токсини, храните ли се здравословно, приемат ли достатъчно витамини) до голяма степен определят колко силна ще е имунната ви система. Нарушенията в имунитета стоят в основата на много заболявания.

Видове имунитет

  • Вроден
  • Придобит.Какво трябва да знаете за имунитета? Той може да бъде пасивен или активен, в зависимост от начина, по който е придобит. Активният, от своя страна пък, се дели на естествен - придобит в резултата от преболедуване (шарка например), и изкуствен – придобит след ваксинация. Пасивният имунитет също се дели на естествен – кърмачето го придобива от майчиното мляко, и изкуствен – чрез въвеждане на имуноглобулини в организма.

Как работи защитният механизъм на организма?

Когато в тялото ви попаднат чужди тела, причиняващи инфекции, лимфоцитите образуват антитела срещу тях. Когато обаче имунитетът е слаб, клетките не могат да произвеждат антитела достатъчно бързо, което позволява на чуждите тела да се разпространят и да заразят организма.

Симптоми на отслабен имунитет

Хронична умора, сънливост, отпадналост, болка в мускулите и ставите, често боледуване, редовната поява на херпеси и гъбични инфекции, – това са все симптоми на отслабен имунитет. А причините са много – рязка смяна на климата, големи температурни амплитуди, прием на слабо витаминозна храна, продължително психическо и емоционално натоварване, тютюнопушене, прием на лекарства (особено антибиотици), прекаляване с алкохол, липса на достатъчна физическа дейност, дефицит на витамини, недостатъчен сън. А есента и зимата са сезоните, в които имунната ви система има нужда от активно подсилване.
Какво трябва да знаете за имунитета?
Как да подсилим имунната система?


Консумирайте повече цитрусови плодове, богати на витамин C, зеленолистни зеленчуци, млечни продукти, риба, червено месо, яйца.

Спортувайте повече, разхождайте често на чист въздух, отдайте се на секс терапия, избягвайте приема на антибиотици, помислете за една имуностимулираща диета и пийте редовно чай от богати на витамини билки (шипка, бял равнец, бъз, жълт кантарион, ехинацея), подсилващи имунитета, консумирайте повече мед и пчелни продукти и се стремете към повече положителни емоции.