Сигурно и вие си имате списък с желания за новата година: да се храните здравословно, да се запишете на курс по немски, да гледате по-малко телевизия, да започнете да спортувате. На всеки му се иска да започне новата година на чисто и отначало, но какъв е най-подходящият спорт и как да разберете дали е правилен за вас?

Моят съвет е да изберете спорт, който ще ви достави удоволствие, ще помогне да постигнете целите си, но и който ще може да стане част от стила ви на живот.

Ако през новата година искате да намалите стреса
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos

Опитайте йога, езда, плуване.

Йога е система от движения и дихателни техники, която доказано намалява стреса в ежедневието. Практикувайте с опитен учител 2-3 пъти седмично и изпълнявайте поне няколко асани всеки ден самостоятелно - след ставане и преди лягане. Ездата пък ще ви помогне да забравите изцяло за натовареното ежедневие, да се потопите в красотата на природата и ще ви даде възможност да общувате с едно от най-царствените животни. Може да яздите в конна база или в планината – и в двата случая ви завиждам отсега. Плуването е за тези, които не обичат да се потят, харесват контакта с водата и се наслаждават на хармонията. Дори никога да не сте плували, можете да намерите учител, който да ви помогне да се отпуснете само за няколко тренировки. Ако пък имате на разположение горещо джакузи, стресът сам ще избяга от вас.

Ако през новата година искате да отслабнете
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos

Наблегнете на пилатес, фитнес тренировки или бокс.

Пилатес е сред най-популярните методики за движение, именно защото кара и най-малкото мускулче в тялото ви да се събуди. Чрез правилно дишане, използване на коремната мускулатура и прецизно изпълнени движения, метаболизмът се повишава и загубата на мазнини става много лесна. Ако харесвате по-силовите натоварвания или разполагате с много малко време, 2 или 3 занимания с тежести седмично са напълно достатъчни, за да изгаряте калории и излишни килограми. Разумно е да работите с треньор, ако нямате опит или сте стигнали до застой в програмата си. Боксът е за най-лудите от вас, които не само ще спечелят твърди като камък коремни мускули, но и нескрития респект на противоположния пол.

Ако през новата година искате да сте атлетични
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos

Опитайте спринтиране, гребане, скачане на въже или ски

За тези от вас, които вече са във форма и са готови да покоряват нови хоризонти, спринтирането е сред фаворитите за развитие на аеробен капацитет и издръжливост. Може да спринтирате на стадион, да щурмувате хълм в парка или да ползвате велоергометър или крос тренажор, за да симулирате максимално усилие в домашни условия, когато времето е лошо. Гребането на гребен тренажор или каяк (за тези, благословени с хубаво време) е друго занимание, изключително благоприятно за развитие на дихателния капацитет. Ако тези две опции не ви влекат, винаги може да скачате на въже. Снабдете се с тежко и удобно гумено въже с подходяща дължина и го направете неразделна част от тренировките си. Ако пък харесвате снега, завладейте ски пистите и оставете другите занимания за пролетта!

Ако през новата година искате да се забавлявате
Снимка: LadyZone.bg

Опитайте Зумба, народни танци или групови тренировки на открито

Харесвате ли латино танци? Може би искате да танцувате, но си нямате партньор? Опитайте Зумба. Този нашумял микс от различни танци и модерна хореография ще ви запали от първия път. И музиката, и танците се променят постоянно, но всеки може да ги научи само за няколко занимания. Ако ви влекат народните хорá, защо не се запишете на народни танци? Ще видите как настроението ви се подобрява мигновенно, а на всичкото отгоре ще изгорите стотици калории, без да усетите. Не сте по танците? Тогава се присъединете към една от многото групи, трениращи навън. През пролетта в много паркове може да видите организирани групи, където треньор ръководи забавни тренировки на лостове, с топки, въжета и ластици. Може лесно да намерите такава група в Интернет, особено ако живеете в голям град.