За създаването на бебе са нужни двама, така че не само жената е отговорна, както се е смятало в миналото, ако не може да забременее. Мъжката плодовитост е също важен фактор за зачеването, така че ето няколко съвета как да я повишите.


Важна е предварителната подготовка за повишаване качеството на спермата. Днес в 90% от случаите на стерилитет при мъжете проблемът идва от малкия брой сперматозоиди. Причините за това са много – нездравословен начин на живот, стрес, неправилно хранене, пушене, алкохол, прекален прием на кафе, ежедневен досег до химикали, намиращи се в пластмасовите изделия, козметиката, лекарства и т.н.Съвети за зачеване и повишаване на мъжката плодовитост

  • Първото нещо, което трябва да направите, за да повишите мъжката плодовитост е да се стараете да избягвате всички гореизброени неща.
  • Важен е приемът на витамин В, който има основна роля за репродуктивното здраве, както и на витамин С, който също увеличава плодовитостта, повишава броя на сперматозоидите и тяхната подвижност.
  • Консумирайте храни, богати на основни мазнини, важни за създаването на простагландини в организма. За целта яжте повече семена (особено слънчогледови семки), богати на мазнини и витамин Е, който засилва продуктивността както при жените, така и при мъжете. Други източници на този витамин са бобените култури, авокадото, мазните риби.
  • За повишаване на мъжката плоСъвети за зачеване и повишаване на мъжката плодовитостдовитост е важно и съдържанието на хром в организма, без който в тялото трудно се образуват сперматозоиди. Липсата на хром в организма обикновено е причинена от консумацията предимно на рафинирани и захарни изделия. За да повишите нивата на хром в организма, се ориентирайте към пълнозърнестите храни, картофите, пилето, яйцата, зелените чушки.
  • Стерилитетът при диабетиците пък е свързан с ниските нива на витамин А, важен за образуването на сексхормони. Черният дроб, рибеното масло, морковите, кайсиите, сладките картофи са храни, богати на витамин А. А за да бъде усвоен от организма, е нужен цинк.
  • Цинкът е необходим за образуването на външния слой и опашките на сперматозоидите и като цяло е важен за формирането на качествена сперма. Консумирането на храна, бедна на цинк, в комбинация с редовен секс (при всяка еякулация се губят 1,4 мг. цинк) се отразява негативно на мъжката плодовитост. Богати на цинк са стридите, агнешкото, ядките, жълтъците, овеса.
  • Важни са и прегледът при специалист за установяването на евентуални полови инфекции, както и спермограмата.