Голяма част от дамите в днешно време прекарват работното си време седнали и работещи на бюро. Заета по цял ден, жената се опитва да балансира между стреса на работното място и грижите зе семейството. Тя често не намира нужното време за спорт, хапва нещо набързо, за да се засити, но не мисли доколко полезно е то. Както знаем обездвижването, съчетано с неправилното хранене, има погубен ефект върху стройната фигура. Как тогава да се поддържаме елегантни? Това е един режим на хранене, който е лесен за изпълнение и ще ви помогне да бъдете здрави и красиви.

Закуската
Не бива да пренебрегвате това важно хранене. Дори до момента да не сте закусвали, направете усилие първоначално да хапвате само няколко хапки. Чрез една хубава закуска ще имате енергия за всички задачи през деня, а и няма да прималеете от глад на обяд и да се нахвърлит на първото нездравословно нещо, което ви попадне.

Добре е да изпиете чаша топла вода с мед и лимон преди хранене. Така ще хидратирате организма си и ще засилите метаболизма. След това можете да пиете освежаваща топла напитка - чай или кафе. Не се притеснявайте да хапнете повече на закуска - предстои ви цял работен ден, в който ще изразходите енергията.

диета за заети жениПодходящи за закуска са овесените ядки, мюслите, пълнозърнестите продукти (хляб, макарони, бисквити). Те внасят в организма бавни въглехидрати, които се освобождават постепенно и така сте работоспособни по-дълго. Можете да гарнирате филийка пълнозърнест хляб с шунка, сирене, кашкавал или дори конфитюр, стига да не прекалявате. Може да изберете чаша прясно мляко или кисело мляко с плодове или пък свеж сезонен плод.

Обядът
Ако можете да обядвате в заведение ще имате по-голяма възможност за разнообразяване на своето меню. Стремете се да хапвате храни, богати на белтъчини (месни продукти, бобови храни), като ги комбинирате с въглехидрати от голяма порция зеленчуци. Белтъчините ускоряват обменните процеси. Те не могат да се натрупат като мазнини в тялото. Фибрите от зеленчуците са като метла за организма и помагат да се избавите от токсините.

Избирайте полезни и вкусни супи, салати, леки основни ястия. Стойте далеч от тежките и пържените храни. Така ще контролирате нивата на холестерола си и няма да имате здравословни проблеми. Може да хапнете бяло месо или пък риба на скара (богата на незамениме мастни киселини). Ако искате да се отървете от някой килограм, по-добре е да забравите десерта.

Варианти за храна, приготвена вкъщи, са например сандвич от пълнозърнесто хлебче със зеленчуци; филе или шунка, обвити в листо от салата, варено яйце и много други.

Вечерята
Вечерята ви трябва да е най-лекото хранене за деня и да се състои възможно по-рано. Ако си легнете веднага щом добре сте се навечеряли, излишните калории автоматично ще се превърнат в мастни натрупвания.

Здравословно сготвените ястия са идеален вариант, но внимавайте с количествата. За по-добър сън преди лягане, а и за да се поглезите, изпийте чаша топло прясно мляко с мед и канела.

диета за заети жениМеждинните хапвания
Ако сте почувствали пристъп на глад между закуската и обяда или обяда и вечерята, най-добре хапнете малко кисело мляко, сезонен плод, ядки. Хапвайте само в случаи, че сте гладни, а не защото трябва, за да не приемате ненужни калории.

Течностите
За да бъдете стройни и красиви, трябва да пиете поне 6 чаши вода на ден. Не прекалявайте с кафето – една-две чашки са напълно достатъчни. Зеленият чай е много полезен за целия организъм. Плодовите и зеленчуковите сокове са много освежаващи, но най-добре е сами да си ги приготвите, за да не съдържат безброй ненужни и вредни вещества. Газираните напитки трябва да се ограничат до минимум – те внасят само „празни” калории в организма, а някои включват в състава си вредни изкуствени подсладители, оцветители, овкусители. Освен това газираните напитки бавно, но сигурно разяждат зъбите ни. Алкохолът съдържа голямо количество калории, избягвайте го. Все пак не забравяйте, че виното и бирата съдържат полезни вещества, но не прекалявайте.

Движението
Това е другият важен, основен фактор след храненето, който е отговорен за хубавата фигура. Работещете жени често се оплакват от липса на време да спортуват редовно. Въпреки това ако се откажете от асансьора и използвате стълбите, ако опитате да ходите пеша на работа, това ще се отрази положително на тонуса ви. Разходките сред природата са чудесно средство за релаксация. Дори обикалянето на магазините през уикенда е вид тренировка. Важното е да сте активни постоянно. Чрез тези малки, но ефективни промени в ежедневието си ще постигнете видими резултати.

Изкушенията

Разбира се понякога ви се приисква да хапнете нещо сладко. Тогава по-добре предпочетете домашна приготвения от вас сладкиш с качествени и полезни продукти (пълнозърнесто брашно, кафява захар) или черния шоколад. Ако се случи да хапнете нещо не много диетично, не се обвинявайте, просто опитайте да увеличите физическата активност и хапнете по-малко на следващото хранене.

Да се поглезим

Опитайте така да организирате графика си, че все пак да остава и време лично за вас. Вярно е, че служебните и домашните задължениея почти нямат край, но не правете компромис със себе си. Например може да решите всяка събота да си провите маска на лицето и косата или нещо подобно, важното е да бъдете постоянни.