Правилното дишане по време на раждане улеснява родилния процес и намалява болката. Ето защо обърнете специално внимание на техниките за дишане при раждане още по време на бременността си.


В резултата на стрес иТехники за дишане при раждане уплаха от предстоящото раждане, жената започва да диша учестено, но рано или късно това изтощава организма. А целта е съвсем друга – да запасите колкото се може повече енергия, която ще ви е необходимо по време на самото раждане, а също и да запасите организма си с достатъчно кислород, необходим на вас и бебето. Правилното и спокойно дишане е начин раждането да мине по-лесно и безболезнено.

Така че се концентрирайте върху дишането си и:
  • Вдишвайте и издишвайте бавно и плавно с еднаква сила, продължителност и дълбочина (трябва при вдишване максимално да изпълните дробовете си с кислород, а при издишване – максимално да ги изпразните).
  • Важно е да поддържате постоянен ритъм на дишане. За целта може да броите до 3 (или което друго число ви е удобно) при всяко вдишване и издишване.
  • Пробвайте да вдишвате през носа и да издишвате през устата.
  • Често пийте вода, тъй като организмът бързо се дехидратира в резултата на учестеното дишане.
По време на контракция дишането ви отново ще става учестено и плитко, но е важно бързо да преминете към правилния ритъм на дишане, което ще намали значително болката от контракцията и ще освободи напрежението в мускулите. Стремежът към правилно дишане отвлича вниманието на родилката от случващото се в момента, което намалява стреса и й помага да се отпусне. Но най-вероятно, колкото и да сте тренирали по време на бременността си правилно дишане, по време на раждането няма да си спомняте почти нищо. Затова пък акушерките (в редки случаи вашият партньор или дула) имат задачата да дирижират дишането ви.
Техники за дишане при раждане
По време на самия родилен процес обикновено жените се стремят да задържат дъха си по време на напъните. Но по-добре е да вдишате по време на контракция и дълбоко да издишате по време на напъна. Задържането на дъха би довело до по-бързото ви изтощение и би лишило бебето от необходимото му количество кислород. След като главичката на бебето вече се е подала, започнете да дишате дълбоко с отворена уста.

Добри техники за дишане може да научите и от курсовете по йога за бременни или друг сорт упражнения за бременни, където физическото натоварване е свързано и с правилно дишане – неща, които ще приложите на практика по време на самия родилен процес.